måndag 8 juni 2015

Steg i rätt riktning v23

Helt enkelt det vi gjort den senaste tiden för att ta oss mot vårt mål att leva billigare och bättre:

-Trean har slutat med blöjor på dagen vilket innebär att vi kommer spara flera hundra kronor i månaden. Himla trevligt!

-Jag har kopplat "runda upp" eller vad det nu kallas till mitt bankkort. Varje gång jag handlar något rundas beloppet uppåt till närmsta 20-lapp och de överskjutande kronorna sätts in på ett sparkonto. I mitt fall ett konto vi döpt till Semester. Eftersom jag inte shoppar på samma sätt som tidigare så blir det ju inga jättesummor, men många bäckar små!

-Vi fortsätter så smått utrensandet och säljer av grejer vi inte behöver. Senaste tiden har jag sålt treans trainingpants, lite kläder, ett babygym och en hylla. Nästa på tur är skötbordet med diverse tillbehör. Det behöver vi ju inte längre :-)

-Vi har faktiskt blivit riktigt duktiga på att undvika hämtmat och lägger istället mer tid på att laga mat. Detta hänger självklart ihop med att jag inte lönejobbar på schema och är hemma nästan varje kväll. Vi är bättre på att planera i förväg, i alla fall för ett par dagar. Och eftersom jag i alla fall vissa dagar jobbar hemifrån så kan jag ta fram och förbereda middagen om det behövs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar